zondag 27 maart 2011

Uitstapje Curacao

Nu ik hier toch ben wil ik ook de andere ABC eilanden gaan verkennen.


een suikerdiefje

de drijvende markt met groenten en fruit afkomstig uit Venuzuela



genieten van een namiddag op zee

zicht op Willemstad

Femke in volle zee :)

Plaatjes voor in de film





   
herdenking aan de slaventijd en hun vrijheid

ook hier is men enorm gelovig..1 van de vele kerken op het eiland


genieten van een strandwandeling in het zachte witte zand


Als 1ste stond Curacao op mijn verlanglijstje!
Met Divi Divi Air kan je hier voor zo een 46 $ naar Curacao vliegen...
Na +- 20 minuutjes vliegen en het mooie uitzicht bewonderen kwamen we aan op het C eiland.
Chen ( mijn gids ) die eigenlijk van Curacao afkomstig is regelde een auto waarmee we gedurende 5 dagen het ganse eiland zijn doorgereden...
Slapen deden we bij zijn oma, een echt Anitiaans ouwdje die van mij verwachte dat ik na 1 maand al vlot Papiamento ging spreken..grrr
Het eerste wat me opviel toen ik op het eiland aankwam, dat was de enorme drukte. Het was net of ik in Europa reed. Veel auto's, verkeerslichten, rondtondes, file...
Na 5 weken Bonaire was dit wel wennen want hier kent men dat allemaal niet en kom je ezels en geiten op de weg tegen..
Dit toont hoe snel een mens ontstrest en en ook hoe snel je terug in de drukte en sleur zou zitten..pfff
De hoofdstad " Willemstad" is een echt plaatje vol huizen in prachtige pastelkleuren. Opvallend is de pontjesbrug waarmee je van de ene kant van de stad naar de andere kant te voet kan oversteken..Je kan ook de overzetboot nemen voor zij die van afwisseling houden.
Willemstad is een drukke maar gezellige stad waar je naar hartelust kunt gaan uiteten, uitgaan, shoppen...
Tja shoppen en ben fier op mezelf want behalve een paar teenslippers heb ik niets gekocht :)
( hmm, terug schoeisel zou anders niet Femke noemen he? ) :)
Chen had een druk schema opgemaakt, maar dit was de enige manier waarop ik op die dagen wel een goed beeld zou krijgen van het eiland. 'S morgensvroeg opstaan en ontbijten bij oma of Richards een typische Amerikaanse tent waar de Amerikanen om 9u al hamburger of steak met friet zaten te eten..
Heb 10 minuten op de kaart moeten zoeken om een gezond en lichtverteerbaar ontbijtje te vinden..Is dan maar een eitje met brood, fruitsalade en jus geworden..
Auto in en auto uit om te genieten van de mooiste stranden en uitzichten. Foto's nemen, tja wel honderden. Voelde me net een Japaneesje. hihi
Ik durf te zeggen dat ik de mooiste en ook wel onverlaten strandjes heb gezien waar ik ooit met de liefde van mijn leven eens naar terug hoop te gaan..Naaktzemmen staat er dan zeker op het programma..hihi
Op donderdagmiddag was het rustnamiddag en gingen we erop uit met het zeilschip de Insuline..
Rap als ik ben had ik al snel gezien wat de beste plaats op het boot was :)
We vaarden langs de kustlijn en konden zo de vele hotels bewonderen. Af en toe konden we het water in om af te koelen of te snorkelen. Zalig!!
Het grappige aan deze uitstap is dat niet ik, maar wel mijn negermaatje verbrande op de boot :) hihi
( t'is dan ook een witte neger )
Elke avond gingen we op stap! Natuurlijk dade.. eerst lekker gaan uiteten, iets rustig gaan drinken ( heb zelfs een duvel gedronken ) hmm, of naar de cinema ( want dat hebben we op Bonaire niet ) Aanrader is de film " Just go with it" heb buikkrampen gehad van het lachen. Dan de beentjes losgooien in het drukke en wilde nachtleven, van de ene bar naar de andere opluchtdansing..tja het was leuk maar wel vermoeiend.
Curacao liet een heel goeie indruk bij me na en ik wil er zeker ooit nog terug gaan, maar op de een of andere nu nog onverklaarbare manier ligt mijn hartje bij mijn thuiseiland Bonaire?
Ik was blij terug in de rust thuis te komen.

Het waren drukke dagen maar ik kan wel zeggen dat ik het eiland gezien heb...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten